„Utilizarea produselor cosmetice este departe de a putea fi apreciată drept un lux pentru cei mai mulți dintre noi, indiferent de sex sau profesie. Ele reprezintă o necesitate firească. Un lux a rămas doar modalitatea de a le procura, atât timp, cât produsele bune, produsele căutate de cumpărători apar în magazine rar și în cantități insuficiente. Este și cazul produselor realizate la Întreprinderea «Farmec» din Cluj-Napoca. Discuția avută cu dl. Vasile Ceclan, directorul comercial al întreprinderii, cu toate că a dezvăluit o serie de impedimente ce afectează încă producția, ne-a întărit speranța că, în curând, vom regăsi gama de produse «Farmec» în magazine. Au fost stabilite o serie de cooperări cu firme de prestigiu din străinătate. Sunt asigurate esențele de parfumuri, celelalte materii prime necesare. Din păcate, o componentă a dozelor pentru deodorante nu a putut fi realizată în țară, ea fiind procurată din import în cantități, deocamdată, insuficiente. Acest lucru face să se lucreze la aproximativ jumătate de capacitate, oferindu-se comerțului, lunar, doar 800000 doze spray. Componentele cu pricina au fost contractate; parte din ele au și început să sosească. Apreciem că, până în toamnă se va realiza montarea unei noi linii de îmbuteliere, ceea ce va putea asigura o creștere a ofertei cu 4-500000 spray-uri lunar, față de capacitatea actuală.
În paralel, au fost propuse și sunt în curs de aplicare câteva noi soluții privind înlocuirea freonului cu alte gaze propulsoare, realizarea unor flacoane cu bilă sau cu pulverizatoare mecanice.
Începutul se dorește făcut prin «redescoperirea» produselor tradiționale din gama Gerovital-Plant, Anotimpuri, Simbol, Favorit, Farmec 16, la care se vor adăuga cele noi, realizate prin cooperare: Bac, Fa, Ro și altele.
La fel de căutate – fără a avea, ce-i drept, aceeași utilitate, sunt insecticidele în doze spray, a căror fabricare va reîncepe în curând, având componentele asigurate pentru aproape o jumătate milion doze. Această cantitate nu va reprezenta, cu siguranță, un pericol prea mare pentru agasantele muște și agresivii țânțari.
Majoritatea produselor ieșite pe poarta întreprinderii sunt supuse unor «stagii» obligatorii în depozite, pentru ca apoi să fie oferite cumpărătorilor. Excepție face magazinul întreprinderii din Cluj-Napoca, unde aprovizionarea se face cu mult mai mare promptitudine, direct de la sursă.
Demersurile făcute până acum se pare că-și vor găsi concretizare în deschiderea unor magazine «Farmec» în Târgu Mureș, Constanța, Slatina, Pitești și București.
Nevoia noastră de asemenea produse a făcut ca exportul să fie stopat. Cantitățile produselor întreprinderii sunt prezentate în cantități suficiente și la prețuri avantajoase în mai toate piețele țărilor vecine. Și asta datorită indiferenței ce o mai arătăm față de «întreprinzătorii», care, după ce ne golesc magazinele, asaltează pașnic și democratic vămile. Dacă am putea scăpa de acești navetiști peste frontiere, cu siguranță că ne-ar trebui foarte mult timp ca pentru «Farmec», de pildă, să nu mai fim nevoiți să facem atâtea farmece unei vânzătoare.
Emil C. Stancu”.
Sursa: „Dimineața”, 17 iunie 1990, p. 2.